Google Chrome Audits – krótki wstęp

Dobry wieczór.

Czy znasz już narzędzie do audytów w przeglądarce Google Chrome? Jeśli nie, to zapraszam do czytania 🙂

Narzędzie to pozwala w bardzo prosty sposób sprawdzić wiele aspektów danej witryny. Od wydajności aż po SEO. Dzisiaj na tapecie interfejs który jest bardzo przyjazny.

W pierwszej części wybierz typ urządzenia, desktop lub mobile. Tutaj tłumaczyć nie trzeba 🙂

W kolejnej sekcje wybieramy które audyty mają zostać uruchomione. Im więcej tutaj zaznaczysz, tym dłużej będzie trwało generowanie raportu. Dostępne typy:

  • Performance – różne testy wydajność, według mnie najbardziej przydatny audyt 😉
  • Progressive Web App – sprawdza stopień implementacji PWA na obecnej witrynie
  • Best practices – zbiór wielu różnych testów które warto sprawdzić i zaimplementować
  • Accessibility – dostępność, polecam testować, wiele witryn w internecie wypada blado w tej kwestii
  • SEO – tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć 🙂

Ostatnia sekcja to „dławienie„. Dzięki niej możesz obniżyć wydajność na czas audytu . Pierwszy tryb to symulacja. Obniżenie jest tylko symulowane. Dzięki czemu wyniki uzyskasz dużo szybciej ale mogą być mniej dokładne. W drugim trybie jest pełne „dławienie” – CPU oraz GPU zwalniają, co ma duży wpływ na czas generowania raportu. Różnica jest bardzo duża, dlatego polecam tryb symulacji.

Na samym końcu jest jeszcze checkbox – Clear storage. Dzięki temu sprawdzisz witrynę pod kątem nowego użytkownika oraz powracającego.

I to tyle na dzisiaj. Planuję niedługo wydać kontynuację. Do zobaczenia wkrótce 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *